Love is in the hair

Love is in the hair

torsdag 23 februari 2012

Heidis nya stil

I förra veckans upplaga av norska ALLERS så kunde man läsa om denna förvandling.
Heidi ringde mig i november och meddelade att hon nog inte behövde nåt frisörbesök i december, hon hade nämligen tagits ut till ett gör om mig reportage(bli ny som det heter i Norge).
Ett bra sätt att få en ny stil, lite tips om både smink och klädsel likaså.Det krävs lite mod att göra en sån här grej. Hon blev som ni ser jättesnygg!!

 När Heidi kommer till mig sätter jag alltid upp lång tid. Vi klipper, färgar, gör slingor och fixar bryn.
Det är på detta sätt jag tycker det är kul att jobba. Vi gör aldrig exakt samma från gång till gång. I går när hon kom så valde vi en lite ljusare färgnyans som kändes fräsch inför våren. Självklart köpte hon med sig färgschampo och balsam hem för att bevara färgens glans så länge som möjligt. Klippen gjorde vi om en smula. Behöll längd och klippte bort tyngd runtom för att skapa volym. Hon "blev ny" på nytt!!  

 Det är inte alltid man tänker på allt... Glömde tyvärr att ta en bild på slutresultatet :-(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar