Love is in the hair

Love is in the hair

torsdag 29 december 2016

Gott nytt år


Dags att summera och gå vidare.
Ett år är väldigt lång tid och svårt att sammanfatta med bara några meningar. Känner att året som gått har innebärt:

LYCKA Att vi i familjen fått vara friska och kunnat göra många fina saker tillsammans. Att vi har vänner och människor i vår närhet som också förgyller vår värld. Att vi har jobb som vi trivs med och att barnen trivs i skolan. 

SORG Att denna värld vi lever i inte alltid är god, många som är på flykt och inte har mat för dagen. 
Naturkatastrofer som jordbävning översvämning mm. Världen skulle behöva lite mera ödmjukhet.

JOBBMÄSSIGT så har det också skett en hel del. Min salong här hemma är ju min trygga bas som utvecklas hela tiden och där jag har många fina trogna kunder. Fantastiskt att man kan leva utav något som man brinner för! Jag säger det för att det är fortfarande så efter en del år i detta yrke. Motivationen har jag lyckats behålla eftersom jag hela tiden är nyfiken och söker inspiration. Vet att den dagen då jag inte prioriterar detta och  bara "nöjer mig" så kommer jag inte att trivas alls. Och hur gör jag detta då, hur får jag inspiration och lyckas tycka att hår fortfarande är kul? Eftersom jag arbetar ensam i salongen så måste jag ut och träffa kollegor och se nya saker. Fram tills nu så har jag haft 2 dagar varannan vecka fast på min gamla arbetsplats i Oslo där jag och Daniel bodde innan vi fick barn och flyttade hem till Töcksfors. Det har gett mig fantastisk inspiration i en miljö med toppskisktet av frisörer i Norge. På Håret utmärker sig i frisörbranchen hela tiden. Har tagit många prestigefyllda utmärkelser genom åren och inför Galan i februari så har de nomineringar i bl.a dessa kategorier: Årets frisör Oslo reg, Årets frisör Baerum reg, Årets frisörbedrift avd Sköyen och försvara titeln Årets frisörkoncern i Norge. Jag har inte kunnat haft det bättre, kombinerat dessa två världar har varit toppen. 

2017 innebär en förändring då jag avslutar mitt jobb i Norge. Inspirationen jag tappar genom att inte få komma till Oslo och jobba måste jag ta igen på annat sätt. Känner mig trygg i yrket på så sätt att jag kan det jag gör. Inspirationen kommer jag att söka på lite andra sätt genom att utveckla min kreativitet. En dag i veckan är jag på Kyrkeruds folkhögskola och målar. Det är en ettårig kurs, och jag har gjort detta sen i oktober. Det är fantastiskt kul, fast inget inkomstbringande tyvärr... Men för första gången på länge har jag nu möjlighet och tid! 
Har även fått upp ögonen för foto och tycker detta är väldigt kul på hobbybasis. Kontakten med På Håret kommer jag att ha kvar och kommer att åka till deras administration i Sandvika där de håller mycket kurser minst två ggr/vår och två ggr/ höst.

Ser med spänning fram emot ett nytt spännande år med många nya utmaningar!

Önskar er alla med detta ett:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar