Love is in the hair

Love is in the hair

söndag 21 september 2014

Reflektioner på ett tåg

Idag startade jag dagen med en rejäl grötfrukost, stor kaffe och frukt. Söndagsfrukost när alla andra sover är ganska gott ibland. Regnet pöste ner när jag skulle till Oslo på kurs. Kan inte bli bättre tyckte jag. Bestämde mig för att ta bilen till Mysen och hoppa på tåget vidare. Skönt att koppla av och se på folk bara. Lite annorlunda att åka en söndag istället för en torsdag. Väl framme fanns det 25 min till att fönstershoppa. Karenslyst allé är en gata med caféer, frisörsalonger, delikatessaffärer och designbutiker bla. Spanade in speciellt en delikatessaffär som jag skulle köpa lite smått och gott efter kursen till att ha på tåget på hemväg. Efter fyra tim visning med klipp och färgtekniker är man säkert hungrig tänkte jag.

Visningen var en bra teknisk kurs från början till slut. Två duktiga frisörer från Stuhr som hade tre modeller var. De första två modellerna använde instruktörerna två timmar på, nästa två en och en halv timme. Så de två sista skulle de klippa på en halvtimme för att bli färdiga till kl 16.00. Det gick ju såklart inte... Vilket ledde till att jag inte såg slutresultatet för jag var tvungen att löpa till tåget.

Hann i alla fall inom delikatessbutiken där jag köpte en chipspåse och en ost och skinkcroissant. Detta kostade: 94 norska kronor!! Maschmanns matmarked Croissanten var jättegod tillsammans med min hemmagjorda blåbär och hallonsmoothie. Värd varenda krona:-).  Chipsen hade jag inte råd att äta, utan sparar de tills jag kommer hem tänkte jag. Larssons delikatesschips från mylla till hylla hette de och kostade 59kr för 125g.
Efter att ha läst innehållsförteckningen: Utan tillsatser, friterade i rapsolja och därför fri från transfetter och istället innehåller nyttiga fettsyror som omega 3 & 6 bedömde jag att dom kunde vara värd sitt pris. Det spörs ikväll framför tvn.

Summa summarum nu när jag sitter på tåget på väg hem så kan jag konstatera att dagen varit ganska bra i alla fall...  Är snart i Mysen så jag måste sluta skriva. Bilder från visningen lovar jag att lägga ut imorgon. Tack ock hej från mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar