Love is in the hair

Love is in the hair

fredag 16 december 2011

Russinhänder

Godmorgon, onsdagen den 21 december...
Klockan är snart åtta på morgonen.Det är mörkt ute,snön har fallit i natt och vi har funnit julefrid på Tallåsen. Barnen har åkt till skolan och just nu hörs små tassande på övervåningen... Lagom till att jag skulle sätta mig och skriva några rader. Bloggandet har blivit på mina lediga dagar nu det sista för det är bara då jag har lite tid över.
Russin ?!
Vad menar jag nu med det hm..
Glögg, pepparkakor, nötter och russin tänker ni kanske.

Vart vill jag nu komma? Jo såhär är det. Vatten, kyla och jobb kan fördärva mycket. Mina händer lider just nu nöd!!!
Hvorfor har du rosinhender? Denna fråga fick jag förra veckan av en liten kille som jag klippte(russinhänder).
Beskrivande ord. Torra, nariga, missfärgade av hårfärg som trängt in i varje por och bleka dessutom.
Kylan kommer och nariga händer likaså. Det gäller att ha en bra handkräm. Testar just nu en från Mary Kay jag köpte av Sara Nilsson. Den verkar hjälpa.

Julkonserten i söndags var som vanligt: lugn och stämningsfull. En fin tradition.

Angående klipp 46 som jag skrev sist... Ska med några stickord beskriva mina intryck. Lekfullt, pastellrosa, blond, korta undercuts, mjuka linjer med hårda kontraster, dipcolored tips (orange)och frisyerer att variera. 
Det känns som att just detta ligger i tiden. Kunder vill kunna variera sin look. Med en lite annorlunda styling  få ett helt annat utseende. Lite försmak att suga på inför 2012.




Avslutar med lite bilder på mitt livs första Helleborus niger, Christmas Carol eller även kallad Julros.
Istället för att sätta den i en  ytterkruka så tog jag bort innerkrukan och klädde in rosen i mossa. Det funkade. Tror nog att detta kräver mer vatten eftersom mossan suger en del vatten.

Ute har det nu ljusnat litegrann och det snöar faktiskt :)).  -LYCKA!- Kanske blir det en vit jul trots allt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar