Love is in the hair

Love is in the hair

onsdag 14 december 2011

Klipp


Jag, som alla andra säkert också... har ett fasligt sjå med att hinna med allt som december månad för med sig. Då var lucia överstökat och vi kan snart också lägga till 4:e advent. På söndag hör till traditionen att jag brukar höra Holy inspirations julkonsert i V:a Fågelviks kyrka. Kan rekomendera er som inte brukar vara där att komma också. Det gäller att vara ute i tid för kyrkan blir alltid fullsatt.

I julveckan som kommer jobbar jag bara i Töcksfors. Förutom mina ordinarie öppettidr jobbar jag också denna vecka sent på måndag och tisdag. Eftersom det är extrainsatt så finns det tid för er som inte än ordnat julklippen.  

Allt julbestyr börjar bli klart, ja faktiskt! Jag har jobbat på så att det inte ska bli så stressigt in i det sista. Kan därför unna mig lite tid till annat också... I kväll ska jag sätta mig ner och bli inspirerad av Klipp. Det är en inspirationsdvd för frisörer. Alltid mycket bra utbildningsmaterial och snygga frisyrer. Denna dvd utkommer 4 ggr/ år och följer aktuella trender. 

Denna gång är det inspiration från en av de största frisörmässorna: Salon International i London i november. Jag har varit där ett par gånger och hoppas att få komma dit nån gång igen. Dvdn innehåller även På Håret Fronts kolleksjon 2012. Fördelen med Klipp är att man kan sitta i lugn och ro och titta på de klipp och stylingtekniker som visas. Spola fram och tillbaka som man vill.

Men innan jag kan sätta mig med dvdn så ska jag på denna lediga onsdag: Bake lite kake te jul:))





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar