Love is in the hair

Love is in the hair

måndag 14 november 2011

Uppsättningstips



Lördag kväll och inget bra på teven... Tur att svt play finns!
Jag satte mig då med surfplattan istället när alla andra ville se på Helt magiskt.

Det är en hel del kunder som ser på gokväll och frågar då mig om jag sett inslag som handlar om Hår och mode. Populärt inslag är gör om mig.
Sändningstiden ligger tyvärr då jag har annat för mig än att se på tv...

Jag hittade några filmsnuttar med Patrik Lernberger som föll mig helt i smaken. Särskilt den med flättekniken.
Jag älskar flätuppsättningar för att de går så snabbt att göra. Oftast behöver man inte gå på och platta eller locka håret innan.Konsten är att få det att se sådär naturligt slarvigt ut, som att kunden skulle ha kunnat fixat till det själv. För välfriserade frisyrer skrämmer ibland bort en del kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar