Love is in the hair

Love is in the hair

torsdag 27 oktober 2011

I väntans tider

Goddagens:))

Nu väntar jag bara på att få inreda den nya salongen!

Faktiskt så är det inte så mycket jobb kvar. Allt är färdigisolerat, och elen är dragen. Det krävs bara några dagars insats av en driven snickare som Håkan och en händig man som Daniel, så skulle jag snart kunna gå på med färg och pensel.

Jag har mätt och möblerat i mitt huvud för att allt ska få plats. Jag har inrett salonger förut utifrån de förutsättningar som funnits då. Fördelen nu är att lokalen här är optimalt anpassad efter mina behov. Jag vill ha mycket väggyta med tanke på arbetsplatser, produkthyllor mm. Ljusinsläpp bakifrån i de långsmala fönstren som placerats vid väggens hörn. Glasparti på ena kortväggen där schamponeringen sitter gör att det blir maximalt ljusinsläpp när kunden tex får sin bryn fixade.

Belysningen i en salong är bland det viktigaste att tänka på. Har några riktigt snygga nerpendlade armaturer på gång...

Vi får se när nästa inlägg inside the walls kommer:) 
                                                                                                                                                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar