Love is in the hair

Love is in the hair

måndag 5 september 2011

Uppsättning

<
Vitsen med att jag skaffade mej en blogg var att det skulle vara ett sätt att marknadsföra mej och samtidigt ett nytt sätt att komunicera via sociala medier.
I lördags hade jag min första kund som hittat till mej enbart för att hon sett min blogg. Fantastiskt roligt! Dessutom fick jag göra en håruppsättning, vilket jag gillar;-)
Håret var axellångt och uppklippt. Började med att göra en dubbel svinrygg i nacken. Håret på toppen lockade jag och fäste med hårnålar. Luggen drog jag löst till sidan och fäste bakåt. Detta är en lite mer klassisk frisyr men otroligt stilig.
Denna teknik kan också användas för att göra en tuffare framtoning. Då jobbar jag på samma sätt, men kreppar eller platta håret innan. Håret får en annan struktur och istället för lockar spretar topparna på partiet runt virveln. Se bild nedan.
Denna vecka ska jag till Oslo och jobba torsdag, fredag, då hoppas jag på mycket ny inspiration.
Ha det gott:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar