Love is in the hair

Love is in the hair

tisdag 4 april 2017

Some spring




Detta är för exakt en månad sen som vi var på semester i Sälen. Det har hunnit att byta årstid sen dess och ute är det vår i luften. 
Slår mig hur fort tiden går... 

Hela helgen har det varit fint väder och jag har tagit med mig kaffekoppen ut i solen flera gånger. Älskar att vi är på väg mot varmare temperaturer också.
Idag var det en lite grå dag, nåt som också hör våren till att det kan bli en del oväntade bakslag...


Utnyttjar detta tillfälle att tända lite levande ljus i salongen.


Latte Macchiato


För ett tag sen så gick min Pergulator sönder och jag var tvungen att ha nåt nytt i kaffeväg. Detta ledde till ett köp som jag inte ångrar. En helautomatisk kaffemaskin som gör att jag kan servera alla varianter av kaffe. Doftar ljuvligt när man sticker ner näsan i behållaren där bönorna ligger också. Genomskinliga koppar var inte direkt nåt som tilltalat mig förut. Eftersom de ingick i mitt köp har jag börjat att använda dom, och nu tycker jag faktiskt jättemycket om dom.


Lite interiör och inspirationsbilder från salongen. Här har det också blivit lite vårigt.


Vårtavla / Tavla Vår - made by Helle:






Förresten, vill nämna att man inte alltid måste springa iväg och köpa nytt när man tröttnar på det gamla... Jag för min del springer till mamma och pappas källare, där kan man hitta allt mellan himmel och jord! Hade inget passande bord till kaffemaskinen men det hittade jag ett, och en ampel som nu hänger i fönstret i salongen. Denna ampel i keramik, gjorde jag 1995 på en keramikkurs och aldrig tyckt att den passar nånstans...

 Men helt plötsligt så:))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar