Love is in the hair

Love is in the hair

torsdag 24 mars 2016

Game of Thrones

  
  
 
 
 
Hejsan, har här ovan försökt att samla lite inspirationsbilder till en fest jag ska på med På Håret.
Festens tema är: Game of Thrones. Tiden detta utspelar sig är medeltiden. Kvinnorna i denna serie har många vackra klänningar och mantlar med släp. Frisyrerna är också såå fina.
                         
 
Detta är lite av vad jag tänker bära denna kväll. Halsbandet är mitt eget sen länge, ring, hårspänne, armband och kedjor är fynd från second hand och loppis. Eftersom mitt hår inte är tillräckligt långt så krävs även att jag fixar det med löshår;-))

Förr när min farmor levde så sydde hon och jag mycket, allt från kläder till att klä om möbler bl.a. Därför blev jag så glad när jag fick en ide att sy en medeltidsklänning själv till denna fest. Grunden till klänningen fanns redan. Klänning med tillhörande sjal som jag använt ett par gånger förr på bröllop. 

Försökte för ett halvår sen sälja den då den hängt i garderoben ett bra tag och jag trodde inte att jag skulle få användning av den igen. Men tur att den inte blev såld! 
@återbruk

FÖRE

EFTER
Vi får väl se om det blir några fina bilder från festen som håller för ett nytt blogginlägg.

Önskar er alla GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar