Love is in the hair

Love is in the hair

torsdag 6 mars 2014

Kurs 5/3


 Hej, har så mycket jag kan skriva om nu så jag vet inte var jag ska börja....

Väljer det jag gjorde igår i alla fall. Kollektionsvisning i Sandvika med 2 kreative ledere i På Håret: Peter och Camilla.
Eftersom På Hårets grundare och en av mina absoluta förebilder Vigdis gick bort i höstas så har denna kollektion fått namnet FROM PAST TO PRESENT. Vad har tidigare blivit gjort, hur kan vi skapa nya tolkningar av frisyrer som blev gjorda på 70-80 talet bla.


Det var arbete på dockhuvud. Klippte två frisyrer, den här första bilden ni ser är den längre av dom.


Lång, mellan och kort längd.


Peter demonstrerar.






Detta var också nåt jag fick med mig igår. VAD undrar man säkert....
Faktiskt nåt jag köpt på Gltter. En butik ej att förakta när det gäller hårtillbehör.
Prövade att montera den på Isabelle igår men fick det inte riktigt till. Får nog öva lite till. Fungerar i alla fall så att det ger den klassiska hårsvansen en extra schvung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar