Love is in the hair

Love is in the hair

söndag 17 juli 2011

Bröllopshår


Jag har alltid lika roligt när jag får sätta upp hår! Av alla olika moment jag arbetar med som frisör så skulle jag gärna vilja ha mycket mer håruppsättningar. En håruppsättning behöver inte ta två timmar och kosta flera hundra.På menyn i Oslo har vi nåt som heter Speedstyling. Det är till för de som ska på fest och vill ha en snygg frisyr eller bara om man inte orkar att fixa håret själv när man ska gå ut.

I dag söndag har jag jobbat. Kunden anlände från Australien till Töcksfors i tisdags och pga jag varit bortrest och hon ska gifta sig om inte minde än en vecka fick det bli idag. Vi förberedde lite och gjorde en testuppsättning. Eftersom vi inte har kunnat träffas och prata frisyrer så har vi mailat tankar och ideer med varandra. Detta är några bilder vi tagit inspiration ifrån.  



Dessa frisyrer har alla en form där håret samlats azymetriskt i nacken. Klänningen och hela bröllopstemat ska gå i vintagestil, håret likaså.
Emelie och jag hittade snabbt fram till vad som skulle passa hennes stil och kännas bekvämt. Här kommer lite bilder:
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar